W dniu wczorajszym teoretycznie upłynął termin poinformowania dotychczasowych abonentów o zmianach wynikających z PKE, a które mają obowiązywać od 10 listopada 2024 r. Zmiany wzorców należało zakomunikować klientom na miesiąc przed ich wejściem w życie, po to by dać im czas do namysłu i do rezygnacji w przypadku braku akceptacji. Konsekwencją braku akceptacji jest konieczność zwrotu proporcjonalnie pomniejszonych ulg, o ile zostały przyznane, a zakomunikowane zmiany wynikają wyłącznie z PKE. Oczywiście, komunikaty nadal mogą (i powinny) zostać wysłane przez przedsiębiorców, którzy nie zdążyli zrobić tego do wczoraj. Zwracamy uwagę, by w komunikatach kierowanych do abonentów przez spóźnialskich zamieszczać informację o tym, iż klienci nadal mają miesiąc do namysłu. Fakt spóźnienia się przedsiębiorcy nie uprawnia do skrócenia miesięcznego terminu do wypowiedzenia umowy w przypadku braku akceptacji zmian.
Pojawia się natomiast pytanie o to, jakie umowy i regulaminy stosować w okresie pomiędzy 10.10 a 10.11. PKE jeszcze nie obowiązuje, a komunikaty zostały już przecież wysłane. Brak jakichkolwiek działań spowoduje, że wszyscy klienci, którzy zawrą umowy do dnia wejścia w życie PKE nie będą mieli postanowień, jakie powinny zacząć ich obowiązywać po 10.11. Poprawnym rozwiązaniem wydaje się zawieranie umów na dotychczasowych wzorcach razem z dokumentem w formie aneksu, przygotowanym na bazie komunikatów, który zaczynałby obowiązywać tą grupę klientów od 10.11.