Wdrożenie PKE to nie tylko zmiana wzorców umownych. To także decyzja o tym, czy zachowamy w organizacji tradycyjny podział na umowę, regulamin i cennik, czy przekażemy abonentowi wskazany w PKE katalog informacji o wybranej usłudze/usługach w jednym dokumencie (informacje przedumowne).
Jest jednak jeden dokument, którego treść i forma zostały ściśle określone w przepisach i aby poprawnie wdrożyć ten obowiązek, nie wystarczy znać przepisy PKE, należy wnikliwie zapoznać się z rozporządzeniem wykonawczym do EKŁE. Rozporządzenie ustanawia formularz oraz stawia konkretne wymogi co do formy.
Czcionka, margines i logotyp dostawcy usług
Przygotowując zwięzłe podsumowanie umowy należy posługiwać się czcionką łatwą do odczytania w minimalnym rozmiarze 10 punktów, trzeba zachować wystarczająco szeroki margines, zastosować nagłówki. Należy stosować krótkie zdania, powinno się zachować odpowiedni kontrast między czcionką a tłem, elementy wizualne/hiperłącza nie mogą być inwazyjne, wpływać na czytelność i odwracać uwagi konsumenta od treści, należy się wystrzegać stosowania języka specjalistycznego, żargonu i akronimów.
Zawartość formularza
Oprócz danych kontaktowych dostawcy, formularz powinien zawierać główne cechy każdej usługi, ale… tej/tych którą klient wybiera w umowie. Zarówno informacje przedumowne jak i podsumowanie warunków umowy mają być zindywidualizowane, tj. powinny dotyczyć wybranej przez niego oferty, nie zaś stanowić skrócone przedstawienie informacji (nawet w skróconej formie) o wszelkich usługach i ofertach dostępnych u przedsiębiorcy. O tym jak generować taki dokument w sprzedaży masowej, należy się zastanowić już teraz i zbadać możliwości używanego w organizacji oprogramowania do obsługi abonentów.
Kiedy doręczyć podsumowanie abonentowi?
Formularz powinien być doręczony przed zawarciem umowy. Z uwagi na obiektywne przyczyny (np. brak możliwości wydrukowania, problem z pocztą e-mail) podsumowanie należy doręczyć niezwłocznie. Od skutecznego doręczenia podsumowania uzależniona jest skuteczność umowy.